Salgsbetingelser

 

Salgsbetingelser

Festerne

Sælger: Herland E-com AS

Kontakt adresse: Fossekallen 45, 1407 Vinterbro

E-mail: hej@elektronest.dk

Organisationsnummer: 932542463

Køber er den person, der foretager ordren.

Bestille

Når køber har gennemført ordren, sendes ordrebekræftelsen til købers e-mailadresse. I bekræftelsen finder køber information om produktet/produkterne, pris, betalingsmetode og leveringsadresse.

Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal køber kontakte sælger.

Levering

Sælgers standard leveringstid er 7-14 dage. Fast fragtpris er 0 kr, uanset antal bestilte produkter.

Ved forsinket levering (uden at sælger har angivet længere leveringstid), kan køber kontakte os.

Priser

Priserne, som er angivet i netbutikken, er i danske kroner (DKK) og er inklusive moms.

Oplysninger om de samlede omkostninger, som køber skal betale, herunder produkter) og leveringsomkostninger, gives i betalingsløsningen, inden bestillingen afgives.

Undersøgelse af varen

Når køber modtager varen, anbefales det, at han eller hun i rimeligt omfang undersøger, om den er i overensstemmelse med bestillingen, om den er blevet beskadiget under transporten, eller om den i øvrigt har mangler. Hvis varen ikke matcher bestillingen eller har mangler, skal køber underrette sælger i tilfælde af reklamation.

Fortrydelsesret

Køber kan fortryde købet af varen efter fortrydelsesret lovens bestemmelser. Fortrydelsesretten betyder, at køber kan returnere varen til sælger uden grund, selvom der ikke er en mangel ved den, og selvom den ikke er leveret. Køber skal give sælger meddelelse om brugen af ​​fortrydelsesretten senest 14 dage efter, at varen er modtaget.

Meddelelsen fra køber til sælger om brug af fortrydelsesretten bør af bevismæssige årsager være skriftlig.

Ved brug af fortrydelsesretten skal varerne returneres til sælger inden for rimelig tid. Sælger er forpligtet til at tilbagebetale hele købesummen til køber inden 14 dage fra den dag, sælger modtager varen. Sælger kan ikke fastsætte gebyrer for købers brug af fortrydelsesretten. Køber kan undersøge produktet, inden han eller hun fortryder købet.

Fejl ved varen - købers rettigheder og reklamationsfrist

Er der en mangel ved varen, skal køber inden for rimelig tid efter, at den er opdaget eller burde være opdaget, meddele sælger, at han eller hun vil gøre manglen gældende. Køber har altid klaget rettidigt, hvis det sker inden for 2 måneder fra det tidspunkt, hvor manglen blev opdaget eller burde have været opdaget. Reklamationen kan ske senest to år efter, at køberne har overtaget varen. Hvis produktet eller dele heraf er beregnet til at holde væsentligt længere end to år, er klagefristen fem år.

Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber efter reglerne i forbrugerkøb lovens kapitel 78 tilbageholde købesummen, vælge mellem berigtigelse og omlevering, kræve prisafslag, kræve kontrakten hævet og/eller kræve erstatning fra sælger.

Klager til sælger skal fremsættes skriftligt.

Rettelse eller omlevering

Køber kan vælge mellem at kræve manglen udbedret eller levering af lignende varer. Sælger kan dog gøre indsigelse mod købers krav, hvis gennemførelsen af ​​kravet er umulig eller påfører sælger urimelige omkostninger. Rettelse eller omlevering skal ske inden for rimelig tid. Sælger har som udgangspunkt ikke ret til at foretage mere end to afhjælpningsforsøg for samme mangel.

Preisreduktion

Køber kan kræve et passende prisafslag, hvis varen ikke rettes eller afleveres. Det betyder, at forholdet mellem nedsat og aftalt pris svarer til forholdet mellem varens værdi i mangelfuld og kontraktlig stand. Er der særlige grunde til, kan pris rabatten i stedet sættes lig med manglende betydning for køber.

Højde

Er varen ikke rettet eller omleveret, kan køber også hæve købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig.

Konfliktløsning

Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Køber kan kontakte Forbrugerrådet for at få bistand i enhver tvist med sælger. Opnås der ikke en mindelig løsning efter mægling i Forbrugerrådet, kan parterne skriftligt anmode om, at Forbrugerrådet indbringer tvisten for Forbrugertvistudvalget. Forbruger Tvist Udvalgets afgørelser er juridisk bindende fire uger efter meddelelsen. Inden afgørelsen er bindende, kan parterne ved indgivelse af stævning til forbruger Tvist Udvalget indbringe afgørelsen for byretten.

Personlig information

Medmindre køber er indforstået med andet, kan sælger kun indhente og opbevare de personoplysninger, der er nødvendige for, at sælger kan opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen. Købers personoplysninger må kun videregives til andre, hvis det er nødvendigt for sælger at gennemføre aftalen med køber, eller i lovpligtige tilfælde. Sælger kan kun få købers cpr-nummer, hvis der er et væsentligt behov for sikker identifikation, og en sådan afhentning er nødvendig.

Køber skal nemt kunne kontakte sælger, fx via telefon eller e-mail, hvis han eller hun har spørgsmål til sælgers brug af personoplysninger, eller hvis han eller hun ønsker, at sælger skal slette eller ændre personoplysningerne.

Betaling

Købesummen kan efter købers eget valg afregnes med bank- eller kreditkort (Visa og Mastercard) eller betalingsløsningen Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling.

Reservation

Sælger tager forbehold for tastefejl og eventuelle prisændringer. Billederne brugt på vores sider er illustrative og kan afvige fra varens faktiske udseende.

SMS Markedsføring

Ved at du samtykker til Elektronest SMS-markedsføring i kassen og fuldfører et køb eller abonnerer via vores abonnementstjenester, samtykker du i at modtage gentagne tekstbeskeder (vedrørende din ordre, herunder påmindelser om forladte indkøbskurve), tilbud om tekstmarkedsføring og transaktionsbeskeder, herunder anmodninger om feedback fra os, selvom dit mobilnummer er registreret på en statslig eller føderal liste over numre, der ikke ønsker opkald. Hyppigheden af beskeder varierer. Samtykket er ikke en betingelse for køb. Hvis du ønsker at afmelde abonnementet på at modtage tekstmarkedsføringsbeskeder og meddelelser, skal du svare med STOP til enhver mobilbesked, der sendes fra os, eller bruge afmeldingslinket, vi har givet dig i en af vores beskeder. Du forstår og samtykker i, at alternative metoder til at afmelde abonnementet, såsom at bruge alternative ord eller anmodninger, ikke vil blive betragtet som en rimelig metode til at afmelde abonnementet. Vi opkræver ingen gebyrer for tjenesten, men du er ansvarlig for alle afgifter og gebyrer for tekstbeskeder, som pålægges af din trådløse udbyder. Besked- og datatak kan gælde. Ved eventuelle spørgsmål, send HELP til nummeret, du modtog beskederne fra. Du kan også kontakte os på mailto:hej@elektronest.dk for yderligere information. Vi har ret til at ændre det telefonnummer eller den kortkode, vi bruger til at betjene tjenesten, når som helst. Du vil blive underrettet i sådanne tilfælde. Du samtykker i, at eventuelle beskeder, du sender til et telefonnummer eller en kortkode, vi har ændret, herunder alle STOP- eller HELP-anmodninger, måske ikke modtages, og vi vil ikke være ansvarlige for at ære anmodningerne, der er foretaget i sådanne beskeder. I det omfang det er tilladt i henhold til gældende lov, samtykker du i, at vi ikke vil være ansvarlige for mislykkede, forsinkede eller fejladresserede leveringer af information, der sendes gennem tjenesten, eventuelle fejl i sådan information og/eller eventuelle handlinger, du måtte foretage eller undlade at foretage i tillid til informationen eller tjenesten. Dit privatliv er vigtigt for os. Du kan se vores privacy policy for at afgøre, hvordan vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger.